Tuesday, September 21, 2010

Monday, Tuesday Work Out









Monday PM: The boyz warmed up by playing in a sand pit for about 20 min. Up and down some steep hills. After that, James got about 1 km of heavy DW. He pulled close to his own body weight. When Jamie was done, Billy and I practiced obedience.
Tuesday PM: The boyz warmed up by playing for about 40 min in the sand pit. I then, put them in the car as I wanted to lay a track for young Billy. By the time I was done, Jennie showed up so I tagged along as she laid a couple of tracks for her 2 dogs. When that was completed we took her Rottie Tuffa and my Blue Delight for a DW walk. James pulled heavy, approx his own body weight for about 1,5 - 2 km. Topped it off with a shorter "cooling down" walk. Billy performed his track in sand (his first sand track) and it went great! :)
Now, both babies are passed out. Happy and content. And so am I. :)
___________________
Monday kväll: Vi åkte till ett sandtag där hundarna fick leka och busa i ca 20 min innan selen kopplades på och James fick köra tung DW, han drog runt 25-30 kg (nästan sin egen kroppsvikt) i ca 1 km, upp och ner ett antal branta backar. Efter det fick han varva ner och sen blev det lydnad för Billy.
Tisdag kväll: Åkte till samma sandtag idag igen. Ikväll skulle även Jennie, Bamse och Tuffa göra mig och dogzen sällskap. Jag åkte dit tidigare så pojkarna Bus hann att röja järnet i ca 40 min. Därefter blev det bilen för dem en stund då jag lade ett ca 200 meter långt spår åt Billy. Hans första "sandspår". :) När Billys spår var klart dök Jennie upp, så jag hängde med henne så hon fick lägga ett par spår åt sina hundar. Sen tog vi hennes rottis Tuffa och James på en DW promenad. James fick dra ca 25-30 kg ca 1,5-2 km och han kämpade på för fullt - den lilla arbetsmyran. Avslutade med nedvarvning. Sen var det dags för Billy att gå sitt spår och det gjorde han faktiskt riktigt bra. Jag är stolt över den unge mannen. :)
Jennies hundar, Bamse och Tuffa, tog sina spår helt klockrent också så båda mattar får vara nöjda efter kvällen bravader.
Nu är Bröderna Bus trötta och belåtna, de ligger och sussar så snällt bredvid mig. :)

3 comments:

Jennie said...

Ja nog får man vara nöjd med kvällens resultat!
Tack för sällskapet:)
Kramizar Jennie, Bamse & Tuffa!

Unknown said...

Oh wow! Gorgeous shots!

angelica och santoz said...

Snyggingarna!!! :)

Söket går jätte bra! Santoz är riktigt duktig. Vi körde ju också Spår förut, och det är också jätte roligt, fast Sök är nog lite lite roligare :) Tävling får vi se. Har inga planer på det än, men vi får se :)

Jasså gud vad synd! Annars hade vi kunnat träffats! :) Det var faktiskt samma här, jag missade sista anmälningsdagen! Ångrar det nu, hade velat ställt ut då! Vi har inte ställt på länge nu. Men det kommer väl fler gånger :)

KRAM ha en trevlig dag med dina snyggingar!